Nibe Festival donerer flot beløb til Røde Kors Aalborg

Nibe Festival har valgt at donere noget af overskuddet fra sommerens Lyden af Nibe til Røde Kors Aalborg og Frelsen Hær Aalborg.
Tak til Nibe Festival for den flotte donation på 75.000 kroner.

Billedet foroven er fra overrækkelsen forleden, hvor Niels Christiansen, formand i Røde Kors Aalborg, tog imod den flotte donation. Pengene går til årets julehjælp.

Ingen børn skal stå uden for fællesskabet

Alt for mange familier har ikke råd og overskud til at fejre den jul, vi andre tager for givet. De står uden for det fællesskab, vi andre deler i julen, når de må undvære juletræ, julemiddag og gaver. Røde Kors’ julehjælp er derfor et vigtigt lyspunkt i en trængt hverdag – særligt i en tid på året, hvor bekymringerne i høj grad kan fylde.

Lyden Af Nibe

Lyden Af Nibe var Nibe Festivals plan B i sommeren 2021. Lyden AF Nibe blev en succes for de gæster, der har måtte undvære Nibe Festival to år i træk, men også en succes rent økonomisk. Eventen endte med at give knap en million i overskud. Det er penge, som nu skal kanaliseres videre til det trængte foreningsliv og andre almennyttige, gode initiativer.

”Julen er fællesskabets tid – en hjertelig tid, hvor vi samles i familiens skød og begaver hinanden med kærlighed, hygge, god mad og gaver. For langt størstedelen af os er det heldigvis virkeligheden, men netop virkeligheden er jo også, at ikke alle har de samme muligheder. Derfor er vi glade for, at vi med denne donation kan være med til at gøre bare en lille forskel for nogle af de familier og enlige, som på forskellig vis trænger” – udtaler Peter Møller Madsen fra Nibe Festival.

Støtte til udsatte familier – også efter jul

Røde Kors’ julehjælp er også en vigtig døråbner ind til en mere langvarig støtte til udsatte familier og deres børn, når hverdagen vender tilbage. Julehjælpen bliver således en invitation ind i Røde Kors’ familieaktiviteter som familienetværk, ferielejre, lektiehjælp og meget andet.

Alt sammen aktiviteter, der skal hjælpe familierne med at danne netværk hinanden imellem, støtte dem i deres hverdag som familie og give dem mulighed for gode og meningsfyldte oplevelser.

Fakta om Røde Kors’ julehjælp

• 15.000 familier har efterspurgt julehjælp hos Røde Kors i år.
  • Julehjælpen varierer fra afdeling til afdeling, men består hovedsageligt af et gavekort til COOP på en værdi af 800 kr. eller en julekurv med lækre julevarer.
  • I 2020 uddelte Røde Kors julehjælp til 13.300 familier i Danmark.
  • Røde Kors Aalborg uddelte julehjælp til 185 lokale familier i 2020.

Vær med til at støtte udsatte familier i juletiden

Klik på linket her og læs mere: https://www.rodekors.dk/jul/julehjaelp