Røde Kors’ julehjælp til børnefamilier bosat i Aalborg Kommune

I 2021 håber vi på at kunne uddele julehjælp til ca. 190 børnefamilier. Julehjælpen består af et gavekort til en værdi af 800,00 kr. gældende til de 3 Coop-kæder Kvickly, SuperBrugsen og Dagli’Brugsen og uddeles i samarbejde med Aalborg Kommune.

Julehjælpen tildeles økonomisk trængte børnefamilier, der er bosat i Aalborg Kommune. Bor du/I i Gl. Nibe Kommune, skal henvendelse dog rettes til Røde Kors Nibe. I vurderingen af ansøgningerne kigger medarbejderne hos Aalborg Kommune på den enkelte families økonomi.

Fristen for at søge om julehjælp er lørdag den 27. november 2021. Du/I søger ved at udfylde den digitale ansøgningsformular. Du/I får en automatisk bekræftelse, når formularen er udfyldt. Vi opfordrer i høj grad til at anvende den elektroniske formular, da det letter det administrative arbejde meget. Der er dog også mulighed for at afhente og aflevere et fysisk ansøgningsskema i en af vores 4 butikker fra mandag den 8. november 2021, se adresserne her: https://aalborg.drk.dk/forside/genbrugsbutikker/.

Vi håber at kunne imødekomme alle ansøgninger, men kan desværre ikke garantere det. Alle ansøgere får svar fra os i uge 50 pr. e-mail eller telefon, og tidspunkt samt sted for afhentning af gavekort vil fremgå af denne information. Ved spørgsmål kan vi kontaktes på e-mail dorthemollersondergaard@outlook.dk eller telefonnummer 22 43 66 38.

Her er et link til den elektroniske ansøgningsformular: Søg julehjælp – læs hvordan du kan søge julehjælp | Røde Kors (rodekors.dk)