Politikere på valg hverver indsamlere til Røde Kors Indsamling 2021

Seks kandidater fordelt på fem partier lægger på søndag uenighederne til side i en god sags tjeneste. Hvem kan overtale flest til at samle ind med Røde Kors Aalborg? Følg begivenheden på vores Facebook-side.

Søndag eftermiddag står kandidater til kommunal- og regionsrådsvalget fra hele spektret sammen på tværs af partiskel og mødes til hververunde i Røde Kors Centeret på Ny Kærvej i Aalborg. I to timer vil de ringe rundt og forsøge at overtale venner og bekendte til at samle ind for Røde Kors den 3. oktober.

De seks deltagere repræsenterer næsten hele det politiske spektrum: Michael Mansdotter (S), Rosa Sulaiman (S), Maja Torp (V), Mulle Jensen (B), Per Larsen (C) og Jane Østergaard (F).

Til november skal kandidaterne overtale vælgerne til at vælge dem ind – men på søndag handler det ikke om politik. Fra klokken 14 til 16 vil kandidaterne ringe rundt til venner og bekendte for at overtale dem til at gå en tur den 3. oktober og samtidig samle ind med os. Der er ingen vindere eller tabere – kun de udsatte mennesker, der samles ind til. Der vil dog være en lille præmie til den kandidat, der overtaler flest til at samle ind.

Begivenheden foregår i vores store og nyindrettede butik på Ny Kærvej, og der vil blive sendt live fra afgørelsen på vores Facebook-side.

I en god sags tjeneste
Den 3. oktober samler frivillige over hele landet ind til Røde Kors-indsamlingen 2021, som i år blandt andet går til akut hjælp i Afghanistan, Haiti, Yemen og Syrien, såvel som til udsatte børn og voksne i Danmark. I dag er 8,4 millioner syriske børn påvirket af krig, mens 2 millioner børn er så underernærede i Yemen, at deres liv er i fare. Alle har de desperat brug for akut lægehjælp og livreddende mad og omsorg.

Ca. 1.000 kroner ryger oveni kassen for hver eneste gåtur. Det svarer til enten;
– 1 hel måneds livsreddende mad til 20 krigsramte børn
– Akut lægehjælp til 4 sårede, der har brug for en ambulance
– 6 måneders støtte til et sårbart barn i en udsat familie
– En vigtig og selvtillidsopbyggende dag på en ferielejr for 5 udsatte børn

Du kan læse meget mere om Røde Kors Indsamling 2021 på rodekors.dk/indsamling, hvor du også kan melde dig som indsamler.