OPSLAG: Vi søger en leder til genbrugsbutikken på Ny Kærvej

Danmark åbner igen og Røde Kors har sat gang i genbrugssalget. Vi søger derfor en frivillig leder til vores store genbrugsbutik på Ny Kærvej i Aalborg, der kan bidrage til en stabil daglig drift og samtidigt medvirke til at udvikle butikken.

Vi tilbyder et spændende ulønnet frivilligjob som leder af en flok engagerede frivillige, der under nedlukningen har brugt tiden på at gennemført en reorganisering og opgradering af butikken.

Butikken på Ny Kærvej er den største af i alt fire Røde Kors genbrugsbutikker i Aalborgområdet. Den har derfor afgørende betydning for det økonomiske fundament som afdelingens mangesidige lokale aktiviteter hviler på. Ligesom afdelingens muligheder for at bidrage til internationale Røde Kors indsatser er afhængige af butikkens resultater.

Vi håber på at du:

– er drevet af din motivation til at støtte andre mennesker, der står i en vanskelig situation.

– værdsætter andres engagement og værdier i arbejdet mod et fælles mål.

– kan formidle samarbejde og inspirere frivillige medarbejdere.

Jobbet rummer:

– samordning og udvikling af butikkens forskellige afdelinger.

– rekruttering af frivillige og personaleledelse.

– administrative- og driftsrelaterede opgaver.

– budgettering og styring af økonomi.

– sparring med afdelingens bestyrelse.

– ledelse af møder i butiksudvalget.

Vi ser gerne, at du har erfaringer fra arbejde i en frivillig organisation og fra detailhandlen. Samtidig må du gerne have en bred ledelsesbaggrund.

Har vi fanget din interesse kan du kontakte medlem af bestyrelsen Jan Andersen på janita@stofanet.dk.