Aalborg indsamler 177.529,64 kroner til landsindsamlingen 2020

Landsindsamling 2020
På billedet ses Katrine og Katrine, begge gymnasieindsamlere, i færd med at samle ind i SuperBrugsen i Vejgaard i søndags.

I søndags stemte vores dygtige og engagerede frivillige dørklokker i Aalborg og i Hals og omegn. Vi er nu rigtig glade for at kunne offentliggøre søndagens indsamlingsresultat for Aalborg, hvilket lyder på 177.529,64 kroner. Dertil kommer Hals og omegn, hvor der blev indsamlet 15.092 kroner.

På landsplan blev der indsamlet ca. 13,5 millioner kroner. Det er en tilbagegang på ca. 2,5 million kroner i forhold til sidste år.

De indsamlede midler går bl.a. til Røde Kors’ katastrofefond og aktuel overlevelse for krigsramte børn fra Syrien og Yemen. Men også sårbare danske børn vil nyde godt af de indsamlede midler, idet Røde Kors giver børnene mulighed for at kunne deltage i ferielejr og for at kunne holde børnefødselsdag, gå til sport eller deltage i andre vigtige fællesskaber.

Vi er rigtig glade for indsamlingsresultatet i Aalborg og vil gerne takke alle frivillige indsamlere for, at de trodsede vejret og samlede ind i søndags. Vores indsamlere blev belønnet for deres indsats med kaffe/te, lækker hjemmebagt kage og chokolade.

Vi ser frem til at se jer igen til næste år. Landsindsamlingen 2021 finder sted søndag den 3. oktober 2021.