Ny aktivitet i Aalborg: Primus Motor – En mentorordning for løsladte

Mange løsladte har svært ved at få hul på et liv i frihed med alt hvad det indebærer af bolig, forsørgelse, job- eller uddannelse, et berigende fritidsliv og dagligdagens gøremål – og mange står alene med disse udfordringer, når de kommer ud af fængslet.

Derfor starter Røde Kors nu en ny mentorordning - 'Primus Motor' - for løsladte og søger frivillige mentorer, der har lyst til at hjælpe løsladte med en god start på det nye liv uden for fængslet.

- Det er med store forventninger, at vi nu starter en mentorordning for løsladte i Aalborg.

- Vi ved, at cirka hver tredje løsladte falder tilbage i kriminalitet inden for to år.

Røde Kors Aalborg søger frivillige mentorer, der har lyst til at hjælpe løsladte med at få en god start på det nye liv uden for fængslet. Projektets karakter gør, at vi stiller store krav til vores frivillige, bl.a. skal man være min. 25 år, kunne sikkerhedsgodkendes af Kriminalforsorgen og må gerne have en god portion livserfaring. Hvis du mener det passer på dig, og samtidig kan se kvaliteten i at indgå i et mentornetværk og modtage supervision, så har vi brug for dig.

Som frivillig mentor kan du være med til at hjælpe og støtte løsladte videre i deres nye liv, øge deres livskvalitet og forhåbentlig være med til at mindske risikoen for, at de begår ny kriminalitet.

Er du interesseret i at blive frivillig? Så klik her for at læse mere om Primus Motor.