Vågetjenesten

I Danmark dør omkring 5000 mennesker uden familie eller venner, hvert år.

I vågetjenesten giver frivillige medmenneskeligt nærvær til den døende, i den sidste tid. Frivillige i vågetjenesten skal enten have en professionel, eller personlig erfaring med døende. Du skal kunne lytte, berolige og vise omsorg.

Som frivillig er du til stede, hvor der ikke er pårørende eller som aflastning for pårørende - ikke som erstatning for plejepersonale.

Aalborg afdelingen har aftaler med lokale plejehjem, hjemmeplejen og dækker nu det meste af Aalborg kommune. Aalborg Universitetshospital og Vågetjenesten - Røde Kors Aalborg har desuden pr. 01 september 2015 indgået en Samarbejdsaftale. Samarbejdsaftalen dækker Universitetshospitalets matrikler Aalborg Syd og Nord.

Kontakt os

Er du interesseret i at høre mere, måske selv være frivillig, er du velkommen til at kontakte aktivitetsleder:

Lisette Dyhrberg
E-mail: vaagetjenesten@drk-aalborg.dk

Ved behov for frivillige til at tage vågeopgaver - kontakt da venligst vagttelefonen bemandet alle dage mellem kl. 9 og til kl. 15:

Vagttelefon

Følg os på Facebook